środa, 26 czerwca 2013

Philippa Gregory "Odmieniec"




Tytuł: Odmieniec
Autor:  Philippa Gregory
Seria: Zakon ciemności
Tom: 1
Wydawca: Wyd. Egmont
 Data premiery: 8 Maja 2013 r.
Ilość stron: 288
Okładka: miękka
Cena: 29,90 zł



Philippa Gregory jest znana z twórczości osadzonej w czasach Tudorów. Z wykształcenia historyk, stworzyła powieść pt. „Kochanice króla”, która przyniosła jej międzynarodową sławę, a nawet została zekranizowana. Tym razem  postawiła na klimaty średniowiecznej Europy, pisząc Odmieńca - historię o młodym inkwizytorze, opisującą lęki ludu chrześcijańskiego.


Luca Vero to nastolatek, który jako dziecko został oddany i wychował się pod pieczą zakonu. Nieoczekiwanie otrzymuje rozkaz od samego papieża i wyrusza w świat z misją. Ma za zadanie spisać lęki świata chrześcijańskiego oraz przeprowadzać dochodzenie w sprawie rzekomego opętania zakonu augustianek. Na miejsce przybywa ze skrybą oraz służącym, którzy oprócz przydzielonych zadań pomagają inkwizytorowi w rozwikłaniu zagadki.

Chłopak poznaje ksienię zakonu, Izoldę – dziewczynę, która złożyła śluby wbrew swej woli. Podejrzewa, że jej zachłanny brat zdradził ją, fałszując testament ojca i wysyłając ją do opactwa, dzięki czemu pozbędzie się jej na dobre. Nie jest to jedyna tajemnica, którą udaje się rozwikłać Luce oraz jego kompanom.

Philippa Gregory otrzymuje ode mnie naprawdę ogromnego plusa, nie tyle za fabułę, ale jakość swej powieści. Odmieniec to książka napisana na bardzo wysokim poziomie, mimo że fabuła mnie nie przekonała.  Oczywiście klimat średniowiecza był wyrazisty i przemawiający, jednak zagadki, które bohaterowie mieli za zadanie rozwikłać, wydawały  mi się niesamowicie banalne, co – przyznaję – wadziło. Książkę odebrałam szalenie pozytywnie, ponieważ czyta się ją w zatrważającym tempie, co zawdzięcza długości oraz lekkości pióra autorki. Zdarzyło mi się odłożyć ją kilkakrotnie na „później”, za sprawą zbyt małej ilości zwrotów akcji. Oczekiwałam czegoś bardziej zatrważającego.

Atmosfera powieści to największa zaleta. Podczas lektury Odmieńca czułam, jakbym znajdowała się w tym świecie. Zwyczaje panujące w średniowieczu zostały opisane dostatecznie szczegółowo, aby umożliwić czytelnikowi wizualizowanie sobie opisywanych wydarzeń. Rekompensuje to dosyć powoli rozwijającą się akcję.


Odmieniec autorstwa Philippy Gregory to naprawdę dobra powieść, które nada się na chwilę relaksu dla młodszych, ale również dla tych starszych. Pokochałam pióro Gregory, zatem kolejne spotkania z jej powieściami zapisuję na szczycie listy priorytetów. 



Książkę zrecenzowałam dla:




Odmieniec |

16 komentarzy:

  1. Chętnie przeczytam tę książkę, poluję na nią w bibliotekach od dawna, ale chyba będę musiała ją kupić...

    OdpowiedzUsuń
  2. Z wielką chęcią bym ją przeczytała.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo przyjemnie spędziłam przy niej czas

    OdpowiedzUsuń
  4. Z tego co zdążyłam się zorientować wypada średnio, ale nadal mam na nią ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. "Kochanice króla" to raczej czasy renesansu, nie średniowiecza:)
    Mam wrażenie, że tylko ja w całej blogosferze nie czytałam jeszcze "Odmieńca"! O ile z pozostałymi powieściami Gregory jestem na bieżąco, ta lektura wciąż jest przede mną:)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wydaje się bardzo wciągającą pozycją, zwłaszcza, że jest osadzona w czasach średniowiecza, które uwielbiam :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja osobiście trochę się zawiodłam. Chyba miałam zbyt wysokie wymagania względem tej powieści. Jednak wiem, że z całą pewnością sięgnę po kolejne książki autorki najszybciej jak się da :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Niestety, książka nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ależ bym chciała zapoznać się w końcu z twórczością tej autorki! "Odmieniec" wspaniale się zapowiada.:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie jestem jeszcze do tej książki przekonana, ale może kiedyś się to zmieni i przeczytam "Odmieńca" :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jakoś mnie do niej nie ciągnie, ale może kiedyś przez przypadek wpadnie mi w ręce to przeczytam :) Autorki nie znam, ale slyszałam wiele pozytywnych słów o niej.

    OdpowiedzUsuń
  12. Jest to pozycja obowiązkowa do przeczytania w te wakacje. Muszę nadrobić zaległości. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kurczę... Z jednej strony mało zwrotów akcji, z drugiej niesamowicie plastyczne pióro... Nie jestem przekonana, ale chyba przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie czytalam zadnej ksiazki tej autorki i chyba przyszla na to pora. Wszyscy zachwalaja wysoki poziom kazdej powiesci, a ostatnie recenzje "Odmienca" byly jak najbardziej pozytywne.

    OdpowiedzUsuń
  15. Nominowałam Cię. Zapraszam do zabawy! http://kanapowicz.blogspot.com/2013/06/liebster-blog.html

    OdpowiedzUsuń
  16. Mnie Odmieniec nie przekonał - jeśli to jest dzieło jednej z "najbardziej sławnych autorek powieści historycznych", to ja podziękuję za inne jej książki...

    OdpowiedzUsuń

Mile widziany jest każdy komentarz. Doceniam, że moje posty spodobały się Wam na tyle, aby skomentować. Jedyną prośbę, jaką do Was kieruję jest zachowanie kultury. :)
Staram się wchodzić na blogi osób komentujących i jeżeli ten mnie zaciekawi dodaję do obserwowanych. Dlatego jeżeli chcecie upomnieć się o rewanż z mojej strony, nie róbcie tego. Sama zdecyduję, czy skomentować bądź obserwować. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...