środa, 8 maja 2013

|| Na majowej tapecie ||



Tytuł: Obca pamięć 
Autor:  Dan Krokos
Wydawca: Drageus P. H.
 Data premiery: 17 Kwietnia 2013 r.
Ilość stron: 336
Okładka: miękka
Cena: 29,90 zł



fragment opisu:

Miranda North budzi się sama na ławce w parku, w stanie amnezji. W przypływie paniki uwalnia tajemniczą energię, która powoduje przerażenie i niszczycielską panikę wśród otaczających ją ludzi. Wyjątkiem w tym oceanie strachu jest Peter, chłopiec, który ani trochę nie jest zaskoczony szokującymi zdolnościami Mirandy.



Jak zapewne się domyślacie głównym czynnikiem, który popchnął mnie do zdobycia tej książki była w pierwszej kolejności okładka, a w drugiej opis. Zajrzawszy na kilka zagranicznych serwisów książkowych, przekonałam się, że warto! Dałam się ponieść i oto czytam debiut Dana Krokos'a - Obcą pamięć, pierwszy tom serii False Memory.
Jestem w połowie powieści. Krótkie rozdziały sprawiają, że czyta się błyskawicznie, dlatego możecie wyczekiwać niebawem recenzji powieści. Krokos miał naprawdę dobry pomysł na kolejną lekturę SF, lecz niektóre wątki są dla mnie nielogiczne, a nawet bezmyślne, do tego dochodzi delikatnie rzecz ujmując prosty język, miejscami zbyt prosty.
Widać, że autor nie ma wprawy, dopiero wyrabia swój styl, ale to dobrze. Mam nadzieję, że kolejny tom będzie o wiele przyjemniejszy jakościowo. 




______________________________________________________________________________



Tytuł: Geneza
Autor: Jessica Khoury
Wydawca: Wyd. Wilga 
Data premiery: 7 Grudnia 2013 r.
Ilość stron: 512 
Okładka: miękka
Cena: 34,99 zł


fragment opisu:

W tajnym laboratorium, ukrytym w amazońskiej dżunglii, naukowcy stworzyli nieśmiertelnego człowieka. Pia jest pierwszą istotą doskonałą, która ma dać początek nowej rasie ludzi. 
W dniu swoich siedemnastych urodzin dziewczyna wymyka się spod kontroli naukowców. Na wolności spotyka Eio, chłopaka z pobliskiej wioski. Wspólnie próbują odkryć prawdę o pochodzeniu Pii. Prawdę, która zmieni ich życie na zawsze.


Nie przeczę, że byłam ciekawa tej książki, ale im dłużej próbuję przez nią przebrnąć, tym bardziej bezcelowe mi się to wydaje. Pomysł jest naprawdę oryginalny, ale takie bez charakteru i bezpłciowe. Jestem w jednej trzeciej całości, zatem może coś mnie jeszcze zaskoczy w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Mam nadzieję. :)
Niemniej ukłony w stronę autorki za fantastyczny świat, który stworzyła. Ta dżungla, jej tajemnice są moim zdaniem fascynujące i intrygujące. 



______________________________________________________________________________




Tytuł: Przegląd końca świata: FEED 
Tytuł oryginalny: Feed 
Autor: Grant Mira 
Wydawca: Wyd. Sine Qua Non 
Data premiery: 7 Listopada 2012 r.
Ilość stron: 496
Okładka: miękka
Cena: 34,90 zł


fragment opisu: 

Rok 2014. Wynaleźliśmy lek na raka. Pokonaliśmy grypę i przeziębienie. Niestety stworzyliśmy też coś nowego, strasznego, coś, czego nikt nie mógł zatrzymać. Infekcja rozprzestrzeniła się szybko, wirus przejmował kontrolę nad ciałami i umysłami, wydając jedno tylko polecenie: jedz! 
Upłynęło 20 lat. Georgia i Shaun Mason są na tropie największej historii w ich życiu – mrocznej konspiracji stojącej za infekcją. Prawda musi wyjść na jaw, nawet jeśli jest śmiertelna.


Przegląd końca świata wraz z Genezą są powieściami, które magluję od marca i nie mogę przez nie przebrnąć. Nie mam pojęcia, dlaczego tak jest. Owszem, Feed to naprawdę świeże spojrzenie na tematykę zombie, choć jest to motyw powszechny, to właśnie wykonanie jak i wplecenie naprawdę fajnych wątków pobocznych sprawia, że Mira Grant zasłużyła na nagrodę Hugo. 
Myślę, że nie mam serca do książek z zombie. Wolę obejrzeć o nich film. 




______________________________________________________________________________


Te trzy książki, to pozycje, które na pewno zostaną przeze mnie przeczytane i zrecenzowane w bieżącym miesiącu. Mam ostatnio mało czasu na prowadzenie bloga, dlatego możecie spodziewać się krótkich notek na FB lub sporadycznych na blogu. 
Spokojnej nocy. ;)

5 komentarzy:

  1. Bardzo interesujące pozycje! "Obcą pamięć" też już kilka razy widziałam i mnie zaineresowała. "Genezę" mam na półce, ale jeszcze nie czytałam. Za to "Feed" bardzo bym chciała przeczytać! Czekam na recenzje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kojarzę tylko "Feed", które zresztą gorąco polecam :) Bardzo dobra powieść! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam "Genezę" i bardzo mi się podobała, tak że polecam! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Interesujące pozycje, mam Feed, bardzo chcę przeczytać Genezę i ciekawi mnie Obca pamięć :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakoś coś nie dla mnie chyba te książki, choć "Geneza" wydaje się niezła (no, po opisie, Twoja opinia nie zachęca ;d). Imiona mnie śmieszą w tej książce. Serio? Pia i Eio? xD

    OdpowiedzUsuń

Mile widziany jest każdy komentarz. Doceniam, że moje posty spodobały się Wam na tyle, aby skomentować. Jedyną prośbę, jaką do Was kieruję jest zachowanie kultury. :)
Staram się wchodzić na blogi osób komentujących i jeżeli ten mnie zaciekawi dodaję do obserwowanych. Dlatego jeżeli chcecie upomnieć się o rewanż z mojej strony, nie róbcie tego. Sama zdecyduję, czy skomentować bądź obserwować. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...