sobota, 12 maja 2012

oTAGowana!


Zabawa w TAGowanie od dłuższego czasu rozeszła się po blogosferze i nie powiem, że nie zainteresowała mnie. Szczerze chciałam wziąć w nim udział, ale do niedawna nie miałam ku temu możliwości. Zatem wstawiam odpowiedzi na pytania od trzech blogowiczek, które mnie oTAGowały i za co jestem im szczególnie wdzięczna. :)

A oto zasady gry:
1. Każda oTAGowana osoba ma za zadanie odpowiedzieć na 11 pytań zadanych przez 'Taggera' i odpowiedzieć na nie na swoim blogu.
2. Po odpowiedzeniu na zadane pytania wybierasz nowe 11 osób do TAGowania i piszesz je w swoim w poście. 
3. Tworzysz 11 nowych pytań dla osób oznaczonych w TAGu i piszesz je w swoim TAGowym poście. 
4. Wymieniasz w danym poście osoby oTAGowane przez Ciebie. 
5. Nie oznaczaj oTAGowanych już osób. 
6. Poinformuj wypisane osoby, że zostały oTAGowane.





Moje odpowiedzi:



Pytania od Ruczek:
1. Czy próbowałaś swoich sił w pisaniu?
Czuję, że to pytanie było stworzone specjalnie dla mnie! A moja odpowiedź brzmi: tak, po raz pierwszy w 2009 roku, co skończyło się totalną klapą. Od tamtej pory stroniłam od pisania, a do ponownego sięgnięcia po przysłowiowe pióro namówiła mnie siostra. Wystarczyło tylko „Zacznij coś pisać, bo nie mam co czytać, a to, co piszesz mi się podoba.” Mam wiele zaczętych pomysłów i są to naprawdę poważne projekty. Jeden z nich ma 19 rozdziałów na 27 planowanych, jest pisany od 16 grudnia 2010 r. i nadal nie może ujrzeć światła dziennego…
2. Okładki połyskujące czy matowe?
Szczerze? Nie zwracam na to uwagi.  :)
3. Serie czy pojedyncze książki?
Serie. Uwielbiam, gdy coś, co kocham, ciągnie się długo i długo. Gdy mogę upajać się tymi chwilami z ukochaną powieścią… Nie lubię jednak przeciągania na siłę - to mnie naprawdę irytuje. Aczkolwiek z drugiej strony istnieją książki, których kontynuacje są po prostu niepotrzebne.
4. Czytanie w ciszy czy przy muzyce?
Przy muzyce jak najbardziej, chociaż cisza mi nie przeszkadza. Gdy włączam muzykę, nie robię tego na full. Lubię gdy coś brzęczy w tle. Takim oto sposobem istnieje wiele kawałków, które niemożliwie kojarzą mi się z daną powieścią czytaną w tamtym czasie.
5. Czy często powracasz do przeczytanej już książki?
Zdarza mi się, że tak robię, jednak raz na jakiś czas. Ostatnia taka książka to „Szósty” Agnieszki Lingas-Łoniewskiej. Zresztą do każdej książki tejże autorki powracam bardzo często.
6. Czy zdarza Ci się płakać lub śmiać się nad książką?
Nie wiem, czy rozumiem to pytanie. Płakać/śmiać się nad jej beznadziejnością? :D Jeżeli o to chodzi, to zdarzało mi się parsknąć śmiechem z tego powodu. Jeśli chodzi o drugie znaczenie, a zapewne tak jest, to przyznam, że płaczę i śmieję się dosyć często. To zależy jednak od lektury.
7. Zakładki, czy zaginanie rogów?
Zakładki! A jeśli nie mam nic pod ręką, to cokolwiek innego. Nie znoszę równie niehumanitarnego podejścia do książek. Ostatnio zalałam róg książki kawą i do dziś to przeżywam…
8. Kupno czy biblioteka?
Biblioteka, ponieważ mój portfel nie wytrzymałby podobnego naginania jego limitów. :)
9. Podaj ulubionego autora/kę?
Mogę wymienić ich wielu, ponieważ każdy gatunek ma innego ulubieńca. Jednak taką jedną, najulubieńszą autorką jest Agnieszka Lingas-Łoniewska, której powieści mają szczególne miejsce w moim sercu.
10. Zdarzyło Ci się przesiedzieć całą noc nad książką?
Ależ oczywiście, jednak udawało mi się zaczerpnąć odrobiny snu przed kolejnym „dniem”. Jeżeli lektura mnie pochłonie to bez reszty i nie spocznę, dopóki nie skończę.
11. Czy próbowałaś zarazić czytaniem swoich bliskich i znajomych?
Odkąd na moich półkach zalegają stosy książkę, wciskam je każdemu. Nawet koleżankom z pracy mojej mamy. Moja bratowa, siostra, przyjaciółka, chłopak każdy z nich wie, co to natręctwo w czystej postaci. A z czasem niektórzy z nich zaczęli zgłaszać się po kolejne pozycje, a nic tak bardzo nie raduje mojego serducha. :)

Pytania od Angeli:
1. Jakie postacie męskie lubisz najbardziej?
Mój typ ulubionej postaci męskiej oscyluje przy arogant – romantyk. Nie lubię, gdy jest to arogant do przesady jak i odwrotnie.
2. Masz jakieś zwierzę? Jak się wabi?
Mam dwa koty, jednak nie mają imion.
3. Jakie masz zainteresowania poza czytaniem?
Pomijając moje zainteresowanie graniem, lubię pisać. Niestety nie robiłam tego od ładnych  paru miesięcy…
4. Jaką znasz książkę, która zapadła Ci głęboko w pamięci? I dlaczego właśnie ona?
Nie ma jakiejś wyjątkowej książki, albo po prostu żadna nie przychodzi mi do głowy.
5. Jak rozpoczęła się Twoja przygoda z czytaniem?
Kiedyś nie przepadałam za czytaniem, ale odkąd zaczęłam przebywać bardzo często w szkolnej bibliotece, wszystko się zmieniło. (okres gimnazjum)
6. Co lubisz nosić na co dzień?
Nic konkretnego. Chcę czuć się dobrze w tym co noszę, to wszystko.
7. Jaki przedmiot w szkole lubisz najbardziej?
Wydaje mi się, że jest to angielski. To przecież z nim wiążę swoją przyszłość.
8. Co chciałabyś robić w przyszłości?
Moim planem są studia filologii angielskie i zostanie tłumaczem przysięgłym. Od jakiegoś czasu marzę o otworzeniu własnej kawiarni w centrum Poznania lub innego większego miasta. Takie moje małe marzenie. Uważam, że dodatkowo będę coś pisać, jednak w Polsce nie da się żyć jedynie z tego, niestety.
9. Masz jakieś swoje amulety? (…)
Nie mam.
10. Jaką porę roku lubisz najbardziej?
Najbardziej lubię wiosnę. A konkretniej okres końca maja a początku czerwca, gdy wszystko obudziło się już do życia.
11. Jaka jest najdziwniejsza pozycja, w której zdarzyło Ci się czytać?
Nie przypominam sobie podobnej. Zawsze leżę lub siedzę, a to nie zalicza się do szczególnie dziwacznych.

Pytania od Agniechy:
1. Jaki tytuł nosiła pierwsza książka, którą przeczytałaś, a która nie była lekturą szkolną?
Tak bardzo jak bym chciała, nie mogę przypomnieć sobie tytułu.
2. Dlaczego w ogóle zaczęłaś czytać?
Ponieważ pokochałam ten świat, w którym mogę żyć, dzięki czytaniu książek i poznawaniu nowych historii.
3. Oceniasz książki po okładce?
Wstyd się przyznać, ale zdarza mi się. Jednakże jak by nie patrzeć okładka to nieodłączna część powieści, a wspólnie tworzą jedną całość.
4. Czy któraś z przeczytanych przez Ciebie książek zmieniła Twoje życie, nastawienie do życia?
Każda przeczytana książka pozostawia we mnie jakiś ślad. Dlatego nie ma konkretnej.
5. W jakich gatunkach czujesz się najlepiej?
Uwielbiam horrory, książki sensacyjne, kryminały, a nawet nutkę romansu. Nie mogę wyznaczyć jednego gatunku, ponieważ wszystkie są na swój sposób pociągające.
6. Która z książek przeczytanych przez Ciebie ostatnio najbardziej Cię zawiodła?
„Zły wpływ” Ramsey Campbell
7. Czy kiedykolwiek zdarzyło Ci się wydać ostatnie swoje pieniądze na upragnioną książkę?
Jeżeli chodzi o czekanie na książkę, jestem cierpliwa, dlatego wolę poczekać na upragnioną pozycję, niźli wydawać ostatnie grosze.
8. Wolisz czytać książki, czy oglądać ich ekranizację?
Uważam, że ekranizacja to uwieńczenie oryginału, nie odwrotnie. Dlatego wolę najpierw przeczytać książkę, następnie obejrzeć film.
9. Czy masz swoją ulubioną ekranizację powieści, która uważasz nawet na lepszą od pierwowzoru?
Jest wiele ekranizacji książek, które lubię, jednak nigdy nie są tak dobre, aby dla nich rzucić książkę.
10. Czy kiedykolwiek zdarzyło się, że przyjaciele bądź rodzina pomogli Ci w przebrnięci przez lekturę, bądź sformułowaniu sensownych myśli, aby napisać jej recenzję?
Zdarza się, że siostra pomaga mi przy znalezieniu mocnych argumentów, czy książka jest dobra, czy nie.
11. Czy do czytania niezbędna jest Ci całkowita cisza, czy może potrafisz skoncentrować się na lekturze nawet w największym harmidrze?
Harmider nie wchodzi w grę, ale pobrzękująca w tle muzyka jest nawet pożądana.

Pomyślałam, że się zrewanżuje, zatem TAGuję:



Może i jest to wbrew zasadom zabawy, ale bardzo chciałam poznać ich odpowiedzi.:)



Pamiętajcie, aby każde pytanie uzasadnić!

 1. Książka, która najbardziej wryła Ci się w pamięć…?
2.  Bohater książki, którego zapamiętasz do końca życia …?
3.  Ulubiony gatunek literacki to…?
4. Najbardziej urzeka Cię książka, gdy…?
5.  Ulubiony i niezastąpiony autor książki to…?
6..  Piosenka, którą możesz podsumować całe swoje życie…?
7. Czy wybierasz książki, jedynie patrząc na okładkę?
 8.  Kto lub co skłoniło Cię do założenia bloga?
9. Co zaraziło Cię fascynacją do czytania?
10.Czy widzisz siebie w zawodzie związanym z literaturą?
11.   Jaki jest Twój ulubiony cytat(niekoniecznie z książki)?




Jeżeli jest ktoś chętny, proszę śmiało odpowiadać na te pytania!:)


Pozdrawiam!

7 komentarzy:

  1. Bardzo fajne odpowiedzi :D
    Zaraz biorę się za odpowiadanie na Twoje pytania :3

    OdpowiedzUsuń
  2. Podpisuję się pod słowami moich poprzedniczek - naprawdę niezłe odpowiedzi! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. No patrz :D nawet nie musiałam Cię informować. Coś mi szaleje ten Twój blog u mnie.

    Dzięki za odpowiedzi :* i za nowe pytania :D mam nadzieję, że się nie obrazisz jak dopiszę je do ostatnich? :)

    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawe odpowiedzi i równie ciekawe pytania ;) Co do pisania, to już próbkę Twoich umiejętności miałam okazję poznać i nie mogę doczekać się więcej! ;)

    Dziękuję za rewanż! Odpowiedzi już zamieściłam :) Mam nadzieję, że satysfakcjonujące :P

    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No widzisz. I nadal jesteś w stanie funkcjonować po dawce moich wymysłów. A to bardzo dobrze! :)

      Usuń
  5. Jakie ciekawe pytania - zarówno te, na które odpowiadałaś, jak i te, które wymyśliłaś :) Również brałam udział w tej zabawie, muszę przyznać, że jest bardzo fajna :)

    OdpowiedzUsuń

Mile widziany jest każdy komentarz. Doceniam, że moje posty spodobały się Wam na tyle, aby skomentować. Jedyną prośbę, jaką do Was kieruję jest zachowanie kultury. :)
Staram się wchodzić na blogi osób komentujących i jeżeli ten mnie zaciekawi dodaję do obserwowanych. Dlatego jeżeli chcecie upomnieć się o rewanż z mojej strony, nie róbcie tego. Sama zdecyduję, czy skomentować bądź obserwować. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...