sobota, 14 kwietnia 2012

Autor zbiorowy "Zdarzyło się naprawdę. Nie uwierzysz, dopóki nie przeczytasz."






Niedawno postanowiłam zapoznać się z pozycją, która czekała na swoją kolej już jakiś czas. Jest nią „Zdarzyło się naprawdę”, która wyszła spod pióra kilkunastu osób. Zebrane do kupy, fascynujące artykuły dotyczące wydarzeń historycznych przyprawiły mnie o przyspieszone bicie serca.


Antologia esejów zawiera opisy zdarzeń interesujących i niewiarygodnych. Dziejących się niecałe sto lat temu, a nawet kilkanaście wieków wcześniej. Czytamy w niej o najbardziej mrożących krew w żyłach karach śmierci. Dla przykładu jak niedoświadczony kat uderza toporem dwadzieścia dziewięć razy, zanim głowa skazańca oddziela się od ciała. Dowiadujemy się jak pewien członek wysławianego Dywizjony 303 radził sobie „po służbie” i w jaki sposób otrzymuje przydomek Kamikaze. Poruszany zostaje również temat przemilczanych oszustw w trakcie II wojny światowej.


Osobiście nie przepadam za historią. Zawsze męczyłam się na tych lekcjach, co nadal się nie zmienia. Jednak uważam, że gdyby książki w szkołach były pisane w taki sposób, przyciągałyby wielu wiernych fanów, a owy przedmiot byłby oblegany. Niestety, jest inaczej i tylko „Zdarzyło się naprawdę…” to pozycja historyczna mile widziana na mojej półeczce.

Jest to zbiór kilku naprawdę fascynujących artykułów. Czyta się je łatwo,  bez większych zgrzytów. A w momencie gdy trafi się na tematykę, która nas szczególnie interesuje, nie jest się w stanie oderwać. Kieszonkowe wydanie sprawia, że możemy zabrać je wszędzie i czytać w każdej chwili. W pociągu, autobusie, na nudnym wykładzie, który dłuży się niemiłosiernie.  Jednak, gdybym miała wziąć pod uwagę miłośników historii, jestem bardziej niż pewna, że ta lektura może zostać nazwana obowiązkową.

Gdyby nie pewna uprzejmość, nie zetknęłabym się z tą książką, ponieważ wątpię, abym zabrała się za nią z własnej woli. Dlatego cieszę się, że została ona podsunięta pod moje ciekawskie oczy.

Polecam gorąco. 



Egzemplarz otrzymałam dzięki uprzejmości serwisu Fabryka oraz wydawnictwu G+J, które je udostępniło. :)




Autor: Autor zbiorowy
Tytuł:  Zdarzyło się naprawdę. Nie uwierzysz, dopóki nie przeczytasz
Wydawca: Wydawnictwo G+J
Data premiery: 04 Maja 2011 r.
Okładka: miękka
Ilość stron: 220
Cena: 19.90 zł

3 komentarze:

  1. Mam kilka książek z tej serii, chociaż akurat tą nie. ;3 Jeszcze po nie nie sięgnęłam, ale już niedługo.

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi bardzo ciekawie :) Chętnie przeczytam jeżeli wpadnie mi w łapki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam książkę o mafii z tej serii, muszę ją wreszcie przeczytać, ale tę również chcę dorwać, bo ja właśnie jestem fanatykiem historii, a takie smaczki to wisienki na torcie mojej pasji ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Mile widziany jest każdy komentarz. Doceniam, że moje posty spodobały się Wam na tyle, aby skomentować. Jedyną prośbę, jaką do Was kieruję jest zachowanie kultury. :)
Staram się wchodzić na blogi osób komentujących i jeżeli ten mnie zaciekawi dodaję do obserwowanych. Dlatego jeżeli chcecie upomnieć się o rewanż z mojej strony, nie róbcie tego. Sama zdecyduję, czy skomentować bądź obserwować. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...