środa, 19 października 2011

Jean D’Ormesson "Traktat o szczęściu"

Traktat o szczęściu - Jean d



 Otwieram książkę na przypadkowej stronie.

„Wszystko jest rebusem, zgadywanką, otwartym pytaniem, zagadką. Mamy tylko jeden środek, dzięki któremu możemy posuwać się w rozwiązywaniu tej zagadki tak daleko, jak tylko to możliwe: naszą myśl. I tylko jedno narzędzie: naukę.”

Jean D’Ormesson udowodnił mi w tej książce, że droga człowieka przez jego ewolucję nie była prosta. Nie dostaliśmy nic na tacy. Musieliśmy na to zapracować. Musieliśmy zarobić na szczęście, które jest dla autora ważną i fundamentalną częścią jego życia. Jest drogą, która pomogła mu przetrwać egzystencję.

„Traktat o szczęściu” nie jest książką opowiadającą pewną fikcyjną historię. Mogę nazwać go przewodnikiem po życiu. Radzi, na czym powinniśmy się skupić , co jest istotne. Ukazuje okres człowieka  od zarania dziejów oraz sposób, w jaki wtedy zmagał się z przeciwnościami.

Lektura jest pełna filozoficznych przemyśleć, niepodważalnych faktów, rozterek. Czy zmieniła moje życie? Cóż, to byłoby bardzo drastyczne. Aczkolwiek muszę przyznać, że z pewnością zmieniała mój sposób postrzegania niektórych aspektów oraz stosunek do nich.

Na pewno nie sięgnęłabym po tę książkę, gdyby nie uprzejmość pewnej osoby. Od razu zaznaczam, że było warto.

Zapraszam, pozwólcie odmienić swoje życie.

Egzemplarz otrzymałam dzięki uprzejmości Wydawnictwa Znak. ;)


Autor: Jean D'Ormesson
Tytuł: Traktat o szczęściu
Tytuł oryginalny:
Wydawca: Wydawnictwo Znak 
Data premiery: 20 października 2011 
Ilość stron: 299
Oprawa: miękka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Mile widziany jest każdy komentarz. Doceniam, że moje posty spodobały się Wam na tyle, aby skomentować. Jedyną prośbę, jaką do Was kieruję jest zachowanie kultury. :)
Staram się wchodzić na blogi osób komentujących i jeżeli ten mnie zaciekawi dodaję do obserwowanych. Dlatego jeżeli chcecie upomnieć się o rewanż z mojej strony, nie róbcie tego. Sama zdecyduję, czy skomentować bądź obserwować. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...